Veelgestelde Vragen

Hoe vind ik de steentjes die ik nodig heb?

Je kunt bladeren door de categorieën, het zoekveld gebruiken dat namen en onderdeelnummers herkent, maar ook filteren dankzij onze filteropties. Bekijk onze zoekhulp-pagina maar eens!

Kan ik ook iets aan jullie verkopen of ruilen uit mijn eigen verzameling?

Nee, helaas kunnen we je niet van je LEGO af helpen. Wij garanderen 100% gloednieuwe steentjes aan onze klanten, en die garantie kunnen we niet geven als we ook van particulieren kopen. Daarnaast proberen we de prijzen laag te houden, wat betekent dat we je er sowieso minder voor hadden kunnen geven dan je waarschijnlijk op bijvoorbeeld Marktplaats krijgt.

Ik heb grotere aantallen of andere steentjes nodig dan vermeld in de webshop, kunnen jullie die leveren?

We houden de prijzen laag door echt koopjes te jagen en bijvoorbeeld partijen met beschadigde dozen in te kopen. Dat maakt ons aanbod soms wat grillig en we begrijpen dat dat wel eens lastig kan zijn. We zouden wel willen, maar we hebben net als jij helaas geen speciale lijntjes met Denemarken waardoor we alles voor je kunnen krijgen. We voeren alles wat we hebben netjes in in de webshop dus wat je in de webshop ziet, is doorgaans wel waar je het mee moet doen.
Mocht je écht ergens om verlegen zitten kun je altijd een mailtje sturen naar info@blokjeskoning.nl, dan kunnen we eens voor je kijken of wat jij zoekt heel toevallig voorkomt in de toekomstige voorraad die we op dat moment aan het sorteren zijn.

Ik ben nogal aan het puzzelen, is het mogelijk alvast een gedeelte van mijn bestelling te ‘reserveren’ terwijl ik verder zoek?

Je kunt altijd dingen in je winkelmandje plaatsen en later of een andere dag weer verder gaan met het samenstellen van je bestelling. Je browser onthoudt als het goed is altijd waar je gebleven was, en dat is erg handig.
Maar wanneer je iets in je winkelmandje staat is het nog niet “van jou”, en is er altijd een kleine kans dat een ander het in de tussentijd bestelt en je misgrijpt. We begrijpen daarom dat je soms graag alvast een deel wilt “reserveren”.
Je kunt dit doen door alvast een deel van wat je wilt hebben (graag minstens de helft) gewoon als bestelling alvast te plaatsen en betalen, en in het opmerkingenveld te melden dat je nog meer wilt bestellen. Dan wachten wij. Vervolgens kun je op een later moment opnieuw wat bestellen, en dan als verzendmethode “Aanvulling” kiezen zodat je geen dubbele verzendkosten betaalt. Je betaalt per aanvulling €1 (voor het dekken van transactiekosten, administratie en mogelijk hogere portokosten). Nog steeds niet klaar? Voeg opnieuw een opmerking bij dat er nog meer aankomt, en we wachten weer. Voel je vrij; voor ons is het geen enkel probleem om bijvoorbeeld een week te wachten of 10 aanvullingen te verwerken. Wanneer je geen opmerking plaatst bij je bestelling of je laatst geplaatste toevoeging, gaan we binnen de normale termijn over tot verzending. Tot aan het moment dat je bericht van verzending hebt ontvangen in je mail, kun je altijd zo’n toevoeging plaatsen met “Aanvulling” als verzendmethode. Ook als je ons niet had laten weten dat je nog meer wilde bestellen. Handig als je iets vergeten bent!

Ik wil een set uit de jaren ’80 of ’90 compleet maken, hebben jullie daar de steentjes voor?

LEGO is door de jaren heen erg veranderd. De “gewone” blokjes, platen en dakpannen zijn nog wel hetzelfde. Maar veel soorten steentjes die er vroeger waren, worden niet meer gemaakt, en de steentjes die nu gebruikt worden bestonden vroeger nog niet. Daarbij zijn ook nog eens de kleuren veranderd. Met name de kleuren lichtgrijs, donkergrijs en bruin zijn nu net even anders dan ze tot 2004 waren. Tenslotte zijn er ook nog eens kleine variaties tussen exemplaren van hetzelfde steentje omdat LEGO door de jaren heen de mallen en de ontwerpen wel eens een klein beetje aanpast… onzichtbaar voor het oog van de leek, maar van levensbelang voor de fanatieke verzamelaar!

Wij specialiseren echt in nieuwe stenen uit recente productie, dus dit soort oude soorten steentjes, kleuren en varianten, daar kunnen wij je helaas niet aan helpen. Nieuw zijn dat soort stenen trouwens erg zeldzaam en duur geworden. Je bent dan beter af in de 2e hands handel. Probeer het eens op een hobbyistenplatform als BrickOwl, Bricklink, Brickscout of veilingsites als Marktplaats of eBay. Succes!

Kan ik ook bij jullie langskomen?

Wij hebben een adres in Leusden waar we afhaalbestellingen klaarleggen (voor bestellingen vanaf €25), maar de voorraad bezoeken kan helaas niet en de ervaring leert dat dat ook niet zo handig is. Het is administratief nogal een klusje om al die steentjes uit of in te boeken, de prijs is lastig te berekenen, en de opslag is niet altijd even gebruiksvriendelijk. Gewoon via de webshop rondneuzen en bestellen is voor iedereen het efficiëntst. Niet helemaal zeker van wat je nodig hebt of hoe iets eruit ziet? Geen nood, je hebt als consument uiteraard altijd het recht om een bestelling of een deel ervan binnen 14 dagen te retourneren (zie Retourbeleid).

Andere vraag? We zitten voor je klaar op info@blokjeskoning.nl